'Wanneer u online bent kunt u via Outlook zien wie van uw collega's bereikbaar is, en heeft u altijd inzicht in agenda's. Ook kunt u videovergaderen, en uw bureaublad delen op afstand. U heeft bovendien altijd de laatste documenten binnen handbereik - óók als u niet op de zaak bent.'
Dit is de belofte zoals op de nieuwe site voor Microsoft Online diensten staat geschreven. Ricoh Nederland levert al meer dan 10 jaar aan haar klanten. De laatste jaren - als Microsoft Gold Partner - worden oplossingen op basis van SharePoint gebouwd. Deze oplossingen zijn inmiddels door ontwikkeld naar producten als de Document Store van Ricoh. Hiermee wordt een verbinding gelegd tussen de wereld van het papier en de digitale informatie.
Documenten spelen een belangrijke rol als informatiedrager binnen bedrijfsprocessen. Enterprise Information Management, Informatie Engineering en de logistiek die deze informatie op het juiste moment in de juiste vorm op de juiste plek brengt zijn specialismen die in de oplossingen zijn terug te vinden. Specifiek voor een aantal processen zijn hier frameworks voor opgebouwd en geven templates invulling aan de behoeften. Zo kent iedereen de vraag en de daaraan gerelateerde problemen om een factuur van een leverancier efficient door een organisatie heen te begeleiden.
Het besef dat het klassieke Document Management slechts voor een deel de huidige bedrijfsprocessen ondersteund wordt steeds groter. Denk aan de ontwikkelingen waar Microsoft in haar nieuwe SharePoint 2010 release de mogelijkheid biedt om documenten in een set te verzamelen. In de overheid kennen we deze relatie tussen documenten en informatie als ´een zaak´, in de verzekeringswereld of de advocatuur wordt wel gesproken over een dossier of een case. Ricoh heeft deze functionaliteit in haar Frameworks opgenomen en biedt de mogelijkheid om naast het document ook de hele set van gerelateerde documenten als een dossier te behandelen.
Steeds vaker komen documenten in digitale vorm binnen en de integratie met deze digitale stromen worden steeds beter. Feit is dat in de huidige wereld nog steeds erg veel informatie in een ongestructureerde vorm op papier wordt aangeleverd. Postkamers hebben nog steeds een zeerbelangrijke rol in het verzamelen van deze binnenkomende stroom en het voorbewerken en afleveren van deze gegevens op de juiste plek in het bedrijfsproces. Efficiente en effectieve verwerking is de eerste stap in de besparing in het informatielogistieke proces. Door een deze informatie stroom te digitaliseren en te integreren in een digitale postkamer waar verschillende informatie kanalen (digitaal en analoog) samenkomen wordt dit proces in gang gezet.
Lang niet elk bedrijf ziet het beheer van de ondersteunende informatiesystemen als taak. Men ziet op tegen de complexiteit en de kosten die de investering met zich meebrengen. Ontwikkelingen die de laatste tijd beschikbaar komen geven een antwoord op deze behoeften. Al een aantal jaren is het met de grote beschikbaarheid van grote bandbreedte via het internet heel goed mogelijk om (een deel van) een systeem buiten het eigen bedrijf te plaatsen. Een voorbeeld van deze ontwikkeling zijn de online diensten van Microsoft. Ricoh investeerd in deze ontwikkeling en brengt haar oplossingen naar deze online platformen. Naar verwachting zullen in hewt verlengde van de release van het Microsoft SharePoint 2010 platform 12 mei 2010 al vrij snel de online varianten beschikbaar komen.
Voor die bedrijven die graag van hun beheer af willen, maar de infrastructuur en de data binnen het eigenbedrijf willen houden is een appliance een oplossing. Een combinatie van server, software matige oplossingen en het beheer in één. Direct beschikbaar.
22 juni 2010 organiseerd Ricoh haar vierde seminar over SharePoint in het auditorium van Microsoft Nederland in Schiphol. Er zijn geen kosten verbonden aan deelname.
Ard gedeelde items
Thursday, April 29, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment