Ard gedeelde items

Tuesday, March 04, 2008

Second day in Seattle

Seattle

Op de tweede dag in Seattle de tourist uitgehangen. Zondag in een 24x7 economie was even wennen. Althans een beetje jet lagged had ik het toch niet in de gaten. 2 Maart een fiets gehuurd en vanuit Down town Seattle een rondje rond het meer gemaakt.
Zo vanaf de fiets veel kunnen zien van de omgeving. Fantastisch weer, veel mede fietsers op de weg en Amerikaanse gezinnetjes in het park. Day well spent. Het was de moeite waard. Hoewel... Het was al even geleden dat ik mijn fiets de sporen gaf en dat heb ik geweten. Vooral de terugweg vanaf de Apple store in University Village (ik heb me beheerst) was een kleinde hel. Bedankt Bert.
Het is ook de tweede dag dat we bloot gesteld worden aan de All American -Hello How are you today. I'm Zack, I will serve you today. If you need ANYTHING just call for me. - Voor ons Europeanen is dat even wennen. We kenmerken het al snel als overdreven, oppervlakkig.
Aan de andere kant als je dan als toerist op zoek bent naar de juiste afslag en je durft een kaart te raadplegen aan de kant van de weg, dan zal die zelfde Zack je ook weer komen vragen of you need help. Is dat oppervlakkig of beroepsdeformatie? Of is dat toch een diep gewortelde cultuur waarbij het gewoon heel normaal is om de medemens te helpen?

No comments: