Ard gedeelde items

Saturday, December 29, 2007

And now for something completely different

HEMELSE MODDER

Het is kerst en nieuwjaars tijd. Niet dat ik daar nou zo'n liefhebber van ben, maar één ding is me wel altijd bij gebleven. Hemelse modder, de droom van elke smulpaap en de uitdaging van elke Bakker om te weer staan. Succes met het alternatief Sonja!

Het recept van mijn moeder, heel simpel naar ik meen, moet ik nog navragen. Zover ik het uit mijn hoofd weet moet deze mouse ongeveer op de wijze als omschreven op wanonzin gemaakt worden.

Bereiding: 20 min
Opstijven: 4 uur
Nuttigen: 5 min
Uitbuiken: de rest van de dag

Niet vergeten te balansen! Happy New Year.




...Mischien nog wel beter


Hemelse modder
Keuken Afrika - algemeen
Bereidingstijd 60 minuten
Aantal personen 4
Ingrediënten:
100 gr. bittere chocolade
30 gr. boter
1 eetl. water
20 gr. suiker
2 eieren gesplitst
Bereidingswijze:
Breek de chocolade in een steelpannetje en plaats dit in een pan met kokend water. Laat de chocolade zo met een lepel water smelten.

Roer de boter met suiker tot room. Voeg één voor één de eierdooiers toe.

Klop de eiwitten, onder toevoeging van een mespuntje zout, zeer stijf op.

Roer de weke chocolade door het botermengsel en leg dit mengsel op de stijve eiwitten. Schep dit alles luchtig door elkaar.

Dien dit toetje op in glazen bakjes of in platte coupes, eventueel gegarneerd met een toefje slagroom.

No comments: